Extra ondersteuning, net meer passend. Met andere woorden: maatwerk. Regelmatig worden wij gevraagd om met scholen mee te denken over hoe deze extra ondersteuning in te zetten, zowel in het basis-, middelbaar en het beroepsonderwijs. Onze ervaring heeft ons geleerd dat de pedagogische driehoek (ouders, leerling en school), de rode draad, hierbij erg belangrijk is. Het doel is met elkaar meer inzicht te krijgen (of zicht te krijgen op) in het eigen handelen van de leerling.
Op het gebied van executieve functies, motivatie, gezag, gedrag, normen en waarden. Met elkaar op zoek naar de kwaliteiten van de leerling. Wanneer, wat, hoe en wie is er nodig om de leerling zelfredzamer te maken om daarvanuit zo optimaal mogelijk te kunnen functioneren in het onderwijs.
In kleine doelen, op weg naar het behalen van een diploma. Op weg naar het vinden van een eigen plek in de maatschappij. Vraaggericht en flexibel in te zetten (ook in de weekenden en avonduren), met aandacht voor de leefwereld van de jongere.