Samen met school en onze leerlingen: voorbereiden op hun toekomst. De weg naar volwassenheid kan een uitdaging zijn. Vakgericht, maar ook vaardigheden zoals kritisch, probleemoplossend en creatief denken, communiceren, mediawijsheid, en zelfsturing. Op sociaal en cultureel gebied, individueel en/of in een groep. Onze ervaring is dat er naast de vakgerichte vaardigheden aardig wat komt bij komt kijken als het gaat om de sociaal-emotionele kant. Daarom hebben wij op dit gebied diverse trainingen ontwikkeld, welke inmiddels op verschillende basis- en middelbare scholen met succes zijn ingezet. Trainingen voor leerlingen tussen de 6 en 23 jaar. Klassikaal, in een (samengesteld) groepsverband, individueel, aan de hand van de hulpvraag, op maat. Trainingen die ondersteunend kunnen zijn in het begeleiden van de leerlingen naar het vinden van een passende plek in de maatschappij. Doelgericht, waarin wordt gewerkt aan het verder ontwikkelen en/of vergroten van vaardigheden en competenties.
Een greep uit onze trainingen:
- Groepsdynamica;
- Motivatie;
- Positieve sfeer in de groep;
- Faalangst;
- Anti-pesten;
- Agressieregulatie;
- Meidenvenijn;
- (Cyber)pesten;
- Weerbaarheid (rots en water);
- Spel- en praatgroep Kinderen In Echtscheiding Situaties (KIES);
- Rouwverwerking;
- Sociale vaardigheden – burgerschap*
* Burgerschap: iedereen is anders en dat is OK! Deze training draagt bij aan de sociale vorming van leerlingen. Sociale vorming vinden wij erg belangrijk bij de ontwikkeling vanaf jonge leeftijd.
Vanuit ‘burgerschap voor jou’ dragen wij kennis en vaardigheden over. Op een afwisselende, creatieve en muzisch agogische manier. Wij gaan de dialoog met de leerlingen aan. Wie ben jij? Waar kom je vandaan? Wat vind jij? Met elkaar actief en volgens een persoonlijke aanpak op zoek naar een plaats in de maatschappij en alle uitdagingen die de leerlingen hierin op hun pad krijgen. Met gastdocenten vanuit verschillende disciplines, laagdrempelig, op maat. Thematisch gericht op onder andere religie en cultuur. Ook deze training volgens de verplichte wettelijke kaders van het onderwijs.